2018. május 15-én Moszkvában a Microsoft Technológiai közponjában a “Consyst Business Group” tartott egy előadást a prediktív analitika új szolgáltatásáról, a Consyst Smart Service-ről. A szolgáltatás célja, hogy előre jelezhessük a berendezések javítását, a program a Machine learning és az IoT technológiákat használja.

A “Consyst Business Group” cég szakértői bemutatták megközelítésüket a berendezésjavítási tervezés problémájának megoldásához. A rendezvényen bemutatták az új intelligens szolgáltatást, a Consyst Smart Service-t, amely az Azure felhő alapú platformjára épült. Felhasználva a berendezésen elhelyezett érzékelőktől kapott adatokat a berendezés valós állapotáról a Consyst Smart Service lehetővé teszi, hogy konfiguráljon és oktasson egy modellt a berendezések meghibásodási időpontjainak előrejelzésére, majd a kapott adatokat az ERP rendszerbe továbbítja.

A megoldás integrálva van a Microsoft IoT Hub szolgáltatással, és felhasználja azt a berendezésen elhelyezett érzékelők adatainak összegyűjtésére. A beérkezett információk online elemzése után a szűrt adatok belépnek az Azure Machine Learning előrejelző szolgáltatásba, amely lehetővé teszi a hibák előrejelzését. A szolgáltatási beállítás rugalmasságának köszönhetően prediktív analitika végezhető a különböző berendezéseken, akkor is, ha különböző előrejelző modelleket használnak.

A megoldás új lehetőségeiről Efim Fish, a “Consyst Business Group” üzletfejlesztési Microsoft üzletágának igazgatóhelyettese beszél: “A Consyst Smart Service megoldás reális segítséget nyújt a vállalkozások számára a digitális átalakításban. A megoldás lehetővé teszi a berendezések megbízhatóságának növelését, ami különösen fontos a rendkívül versenyképes környezetben, amelyben most minden vállalat működik. Ilyen hatás érhető el azáltal, hogy modern eszközöket használnak a berendezések hibáinak előrejelzésére, felhasználva azokat az adatokat, amelyeket az IoT, vagyis a Dolgok internete segítségével kapunk. A Consyst Smart Service minimálisra csökkenti az üzemeltetési költségeket, elkerülve a felesleges javítási munkálatokat és a szükségtelen karbantartást, és végül növeli a vállalkozás készenlétét a berendezések meghibásodására az időben történő előrejelzés és az erőforrások előkészítése segítségével.”

A megoldás bemutatása a “Consyst Business Group” és a Microsoft vállalat által közösen megrendezett “A digitális átalakítás működésben van” konferenciájának keretében zajlott. A rendezvény a digitális átalakítás folyamatának végrehajtásával kapcsolatos kérdésekre irányult a gazdaság valós szektorának vállalkozásaiban. Az esemény a Microsoft Technology Center-ben hozta össze termelési, ipari és operatív cégek fejlesztési vezetőit, top menedzsereit, informatikai vezetőit.  A konferencia előadói a résztvevőkkel megosztották a gyártási folyamatok digitalizálásával kapcsolatos gyakorlati tapasztalataikat, és bemutatták, hogy a gépi tanulással, a Dolgok internetével, a kognitív szolgáltatásokkal és más modern technológiákkal kapcsolatos megoldások hogyan segítik a vállalkozásokat a termékek hozzáadott értékének növelésében és a piacon való sikeres versenyben. A konferencián beszédet tartottak olyan különleges vendégek is, mint Tatyana Delyagina, a Microsoft felhő platformjának marketing igazgatója és Oleg Belousov, a Wonderware Russia vállalat képviselője.

Vladimir Egorov, a “Consyst Business Group” stratégiai fejlesztésért felelős alelnöke így jellemezte a legfrissebb trendeket a valós szektorú vállalkozások digitális átalakulásában: “Az első trend természetesen az iparágban részt vevő berendezések és eszközök intelligenciájának növekedése. A processzorok árának csökkenése lehetővé teszi, hogy egyre több eszközbe építsék be őket, illetve a processzorok nem csak adatáramlást létesítenek, hanem fel is dolgozzák ezeket az adatokat.

A digitális átalakítás második fő trendje a decentralizált számítási modell egyre szélesebb körű elterjedése. Ha eddig minden információs rendszer a kliens-szerver elveire épült, akkor ma egyre több adatfeldolgozási feladat oszlik meg a szolgáltatások között, melyek az ügyfélnél és a nyilvános felhőkben egyaránt elhelyezhetők.

Így most egyre több adatot gyűjtve és az elosztott számításokat használva a valós szektorú vállalatok képesek nagyobb mennyiségű adatot feldolgozni kevesebb idő alatt és kevesebb pénzért, radikálisan átalakítva a meglévő üzleti folyamatokat.”